
 1 

 
 
 
 
 
 

PROJEKAT O ODUZIMANJU IMOVINSKE KORISTI STE ČENE KRIVIČNIM DELOM U 
SRBIJI (CAR SERBIA)  

 

 

 

TEHNIČKI IZVEŠTAJ: 

ANALIZA IZVEŠTAVANJA SRPSKIH MEDIJA  
O ZAKONU O ODUZIMANJU IMOVINE PROISTEKLE IZ KRIVI ČNOG DELA 

 

 

 

 

Izvještaj je sa činjen na osnovu ekspertize agencije EBART 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jun  2011. 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 

CML-CAR-12/2011



 2 

 

Sadržaj  

1 UVOD .............................................................................................................................................. 3 

2 ANALIZA IZVEŠTAVANJA 11 DNEVNIH I 4 NEDELJNE NOVINE .............................................. 3 

2.1 Dnevne novine ..........................................................................................................6 

2.1.1 Blic ....................................................................................................................................... 6 
2.1.2 24 Sata ................................................................................................................................ 8 
2.1.3 Alo!....................................................................................................................................... 9 
2.1.4 Danas ................................................................................................................................ 10 
2.1.5 Dnevnik.............................................................................................................................. 11 
2.1.6 Kurir ................................................................................................................................... 12 
2.1.7 Politika ............................................................................................................................... 13 
2.1.8 Pravda ............................................................................................................................... 14 
2.1.9 Privredni pregled................................................................................................................ 15 
2.1.10 Press.............................................................................................................................. 16 
2.1.11 Večernje novosti ............................................................................................................ 17 

2.2 Nedeljnici ................................................................................................................18 

2.2.1 Akter .................................................................................................................................. 18 
2.2.2 Ekonomist .......................................................................................................................... 19 
2.2.3 NIN..................................................................................................................................... 20 
2.2.4 Vreme ................................................................................................................................ 21 

3 ANALIZA IZVEŠTAVANJA ŠEST NACIONALNIH TV STANICA... .............................................22 

3.1 TV Avala ................................................................................................................................ 24 

3.2 TV B92................................................................................................................................... 25 

3.3 TV Fox/Prva .......................................................................................................................... 26 

3.4 TV Košava/Happy ................................................................................................................ 27 

3.5 TV Pink .................................................................................................................................. 28 

3.6 RTS........................................................................................................................................ 29 

 
 
 
 
 
 
 

 
Za sve dodatne informacije obratiti se: 
Jedinici za korupciju i pranje novca 
Odeljenje za ekonomski kriminal  
Direktorat za saradnju - DG-HL, Savet Evrope 
F-67075 Strasbourg Cedex FRANCE 
Tel: +33 388 41 29 76/Fax +33 390 21 56 50 ;  
Email: lado.lalicic@coe.int  
Web: www.coe.int/economiccrime 

 
 
 
 
 
Ovaj dokument je sačinjen uz finansijsku pomoć 
Evropske unije. Mišljenja izneta u ovom izveštaju 
ni u kom slučaju ne odražavaju zvaničan stav 
Evropske unije ili Saveta Evrope. 

 
 



 3 

 
ANALIZA IZVEŠTAVANJA SRPSKIH MEDIJA  

O ZAKONU O ODUZIMANJU IMOVINE PROISTEKLE IZ KRIVI ČNOG DELA 
 
 
 

1 UVOD 

Analizom štampanih i elektronskih medija u Srbiji na temu Zakona o oduzimanju imovine 
proistekle iz krivičnog dela za period od 1. marta 2009. godine do 31. marta 2011. 
obuhvaćeno je 15 novina (11 dnevnih i 4 nedeljna izdanja) i 6 nacionalnih televizija.  

Kao izvor svih analiziranih medija poslužila je baza novinskih tekstova i televizijskih emisija 
Medijskog arhiva Ebart, koji raspolaže sa oko 4 miliona tekstova i 300.000 televizijskih 
priloga od 2003. do danas (od 2005. za televizije). Pretraživanjem materijala napravljena je 
baza za analizu, koja sadrži 1586 tekstova i 400 TV priloga.  

Donošenje Zakona u martu 2009. godine, bilo je praćeno snažnom kampanjom državnih 
institucija, koja je bila veoma vidljiva u medijima. Osim samog donošenja Zakona, veliku 
pažnju medija privukao je i sudski postupak za oduzimanje imovine bivšem komandantu 
JSO, Miloradu Ulemeku Legiji. Tokom 2010. godine mediji su i dalje govorili o efektima 
sprovoñenja Zakona, a naročito zastupljena tema bila je privremeno oduzimanje imovine 
optuženom za promet narkoticima Darku Šariću i povezanim licima. U 2011. godini 
interesovanje medija za Zakon primetno opada i osim publiciteta koji prati oduzimanje 
imovine Draganu Džajiću, malo je objava o temi.    

Retorika državnih funkcionera nadležnih institucija je veoma oštra, odnosno u izjavama ne 
ostavljaju prostor mogućnosti da optužena lica nisu učinila krivično delo koje im se stavlja na 
teret. Taj način komunikacije u velikoj meri prate i mediji, koji osobe koje nisu osuñene za 
delo koje im se stavlja na teret nazivaju „narko-bosovima“, „kraljevima kokaina“ i „narko-
dilerima“. 

Novinari su u potpunosti upoznati sa temom, a samo mali broj tekstova nije jasan široj 
populaciji. Većina novinara ima neutralan stav, ali u pojedinim medijima sagovornici daju 
negativan ton temi (posebno u Pravdi i Kuriru). 

Analiza je podeljena na dva dela - medijske objave u štampanim medijima i objave na TV 
stanicama sa nacionalnom pokrivenošću. Mediji su analizirani pojedinačno. Analizu prati 
prilog koji sadrži listu identifikovanih novinara koji su pratili temu i izabrane primere dobrog i 
lošeg izveštavanja. 

 

2 ANALIZA IZVEŠTAVANJA 11 DNEVNIH I 4 NEDELJNE NOVI NE 

U periodu od 1. marta 2009. do 31. marta 2011. objavljeno je ukupno 1586 tekstova o 
Zakonu o oduzimanju imovine proistekle iz krivičnog dela, njegovoj primeni i efektima 
(nadalje: tema ili Zakon). Zajednički činioci za sve analizirane novine (24 sata, Alo!, Blic, 
Danas, Dnevnik, Kurir, Politika, Pravda, Pregled, Press, Večernje novosti, Akter, Ekonomist, 
NIN i Vreme) su sledeći:   
 
- novinari su, osim u nekoliko tekstova, upoznati sa temom  
- u velikoj većini slučajeva korišćena terminologija razumljiva je prosečnom čitaocu (gotovo  
98% tekstova)   
- Zakon o oduzimanju imovine stečene kriminalom i njegova primena kao glavna tema  
zastupljeni su u 63% tekstova (primarni fokus)  
 
O temi su najviše izveštavali Blic i Večernje novosti, a najmanje Pregled i 24 sata.  
 



 4 

 
 
Broj tekstova u nedeljnoj štampi je očekivano manji.  
 

 
 



 5 

Prema zastupljenosti u tekstu, tema može biti:  
 
- primarni fokus članka 
- šire obrañena u članku 
- kratko pomenuta  
 
Najviše tekstova u primarnom fokusu objavile su novine koje su i imale najveći broj članaka o 
Zakonu.  

 
Dnevne novine 

 

 

 
Nedeljne novine 

 

 



 6 

2.1 Dnevne novine 

2.1.1 Blic 

Tokom 2009. godine, Blic najviše pažnje posvećuje predstavljanju Zakona o oduzimanju 
imovine proistekle iz krivičnog dela (26 tekstova), kao i oduzimanju imovine bivšem 
komandantu JSO-a, Miloradu Ulemeku Legiji (10 tekstova), naslednicima pripadnika 
Zemunskog klana (10) i Darku Ercegu (6), optuženom za trgovinu narkoticima. Identifikovane 
teme su i nadoknada 900.000 dolara od zaplenjenih sredstava američkom studentu Brajanu 
Štajnhaueru  („slučaj Miladin Kovačević – 4 ), oduzimanje imovine „Carinskoj mafiji“, 
okrivljenima u aferi PIK „Zemun“, optuženom za šverc duvanom, Stanku Subotiću (2), 
Novopazarskoj grupi, Branislavu Uskokoviću (bivšem direktoru EDB-a-2), grupi Darka Eleza, 
grupi koja je delovala u okviru Javnog preduzeća „Gradska čistoća“ (Dragan Ignjatović, 
Enver Murselji), porodici Popovac, optuženoj da je trgovala drogom (2 teksta), pripadnicima 
jedinice Škorpioni (imovina stečena ratnim zločinom), preduzetnicima koji više puta prodaju 
isti stan, uhapšenima u policijskoj akciji „Morava“ (grupa osumnjičena za promet narkotika), 
kao i pokretanje inicijative za oduzimanje imovine članovima porodice Milošević, dok u tekstu 
„Sve je dobro što se dobro svrši“ (Lj. Živkov, 13.06.2009.), autor kritikuje nedostatak Zakona, 
koji ne predviña proveru porekla sredstava koja optuženi za različita krivična dela polažu kao 
kauciju, a tema su i pretnje državnim funkcionerima zbog sprovoñenja Zakona (4 teksta). 
 
U 2010. godini, teme najvećeg broja tekstova su oduzimanje lične imovine i firmi optuženom 
za  promet narkotika Darku Šariću i povezanim licima (41) i efekti primene Zakona, a 
posebno način korišćenja zaplenjenih dobara  (20).  Nekoliko članaka bavi se oduzimanjem 
imovine porodici Karić  (5 tekstova), Miloradu Ulemeku (5 tekstova), a teme tekstova su i 
moguće oduzimanje imovine Kristijanu Goluboviću, bivšem direktoru Železnica Srbije 
Milanku Šarančiću, direktoru Nirbusa, Bobanu Stančiću, Sretenu Jociću, pevačici Svetlani 
Ražnatović i drugima.  
 
U prva 3 meseca 2011. godine novinari Blica bave se istim temama kao i prethodnih godina, 
uz dodatak inicijativa za oduzimanje imovine bivšem čelniku Crvene Zvezde Draganu 
Džajiću i saradnicima  (2), Branku Jociću (Putevi Srbije) – 3 teksta, Ratku Mladiću i Luki 
Bojoviću, optuženom za različita kriminalna dela.  
 
Novinari lista Blic u dosta tekstova citiraju neimenovane izvore iz pravosuña i uvek objavljuju 
puna imena i prezimena osumnjičenih, a izvor za procenu vrednosti zaplenjene imovine u 
svim tekstovima je Ljiljana Pavlović Đorñević iz agencije za nekretnine Fenix M. Novinari 
Blica retko objavljuju stav druge strane, odnosno advokata ili optuženih. 
 
Identifikovani novinari koriste rečnik koji je jasan širokoj čitalačkoj publici, ali je u većem broju 
tekstova i previše kolokvijalan („Ljubavnice narko-dilera ostale bez stanova“, 31.03.2010, V. 
Z. Cvijić – A. Lalić), uz korišćenje neprihvatljivih epiteta, poput „narkobos“, dok se u 
izveštavanju u nekoliko slučajeva može primetiti senzacionalistički pristup („Razgrabili 
polovne Šarićeve stvari“, 09.06.2010, Petar Z. Veličković – uporedivo sa Politika: 
09.06.2010, „Šarićevo plaćali kao novo“, Dorotea Čarnić) i plasiranje neproverenih i 
kontradiktornih informacija  (primer: „Šariću oduzeta prva firma“, 17.03.2010, Vuk Z. Cvijić), 
gde je u naslovu napisano da je firma već oduzeta, dok se u tekstu može pročitati da je 
neimenovani izvor potvrdio da će tek biti dat nalog za privremeno oduzimanje.  
 
Dobra praksa: izveštaj sa ročišta Miloradu Ulemeku („Legija: Stanišić mi je dao pare za vilu“, 
24.04.2009, Vuk Z. Cvijić). 
 



 7 

 
 



 8 

2.1.2 24 Sata 

Tokom 2009. godine, u 24 sata mogu se pročitati informacije o sprovoñenju Zakona (2 
teksta), oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku Legiji (2), Sretenu Jociću (2), Stanku 
Subotiću (2), Darku Ercegu (1), naslednicima pripadnika Zemunskog klana (2), kao i o 
„slučaju Miladina Kovačeviča“. 

U 2010. godini, tema najvećeg broja tekstova je oduzimanje imovine i firmi Darku Šariću i 
njegovim saradnicima (4) i sprovoñenje Zakona (5). 24 sata piše i o mogućem oduzimanju 
imovine Milanku Šarančiću i Svetlani Ražnatović (1). 

U prva 3 meseca 2011. godine novinari 24 sata pišu samo o oduzimanju imovine bivšem 
čelniku Crvene Zvezde Draganu Džajiću i njegovim saradnicima (1 tekst). 

Sadržaj tekstova u 24 sata uglavnom nije potpisan (23 teksta), već su to preneta zvanična 
saopštenja državnih/pravosudnih organa. Vesti su veoma kratke (i kraće od 50 reči), a odabir 
tema je sličan informacijama koje se mogu pročitati u Alo!  

  
 

 
 
 



 9 

2.1.3 Alo! 

Tokom 2009. godine, novinari lista Alo! najviše objašnjavaju čitaocima suštinu i primenjivanja 
Zakona (9 tekstova). Druga tema po zastupljenosti je oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku 
Legiji (9). Ostale teme su oduzimanje imovine naslednicima pripadnika Zemunskog klana (4), 
a spominje se i primena zakona u slučaju Branislava Uskokovića (2), grupe povezane sa 
„Gradskom čistoćom“, koje Alo! naziva „Metla mafija“(1), Sretena Jocića (2), Stanka Subotića 
(2). Alo! piše i o pretnjama državnim funkcionerima (3).   

I u 2010. godini, tema najvećeg broja tekstova je oduzimanje imovine i firmi Darku Šariću i 
njegovim saradnicima (15), a Alo! se bavi i sprovoñenjem zakona (6), oduzimanjem imovine 
porodici Karić (3),  Miloradu Ulemeku (3), Branislavu Uskokoviću (1), „Đubretarskoj mafiji“ 
(3), vlasniku kompanije Slap Čačak (3), „Onkološkoj mafiji“, Sretenu Jociću (1), Stanku 
Subotiću (1), Iliji Jušišiću, optuženom za ratni zločin (1) i Svetlani Ražnatović (1). 

U prva 3 meseca 2011. godine novinari lista Alo! bave se oduzimanjem imovine Draganu 
Džajiću i njegovim saradnicima (3), Stanku Subotiću (1), Branku Jociću, bivšem direktoru JP 
„Putevi Srbije“ (1) i Svetlani Ražnatović. 

 Novinari lista Alo! često koriste neimenovane izvore i pokušavaju da saznaju dodatne 
informacije, a objavljuju i neproverene podatke. U naslovima u više tekstova prejudiciraju 
ishode sudskih sporova (primer: „Canetu ode imovina i u Ženevi”, 30.10.2009, B. Jelovac) i 
koriste neprihvatljive epitete za optužene, poput „narkobos”. Koriste jednostavan jezik, u 
nekim situacijama i previše kolokvijalan, uključujući i vulgarnosti („Đubretar“ ostao bez 
miliona, 04.01.2010, Odbegli Radulović zaje*ao državu, 01.09.2010, B. Jelovac), a u jednom 
tekstu čak otkrivaju identitet jednog od kupaca pokretne imovine Darka Šarića, iako je država 
garantovala anonimnost („Otimali se za Šarićevu imovinu”, 09.06.2010, Ekipa Alo!) 

Prmer lošeg izveštavanja:  

-„ Država od Šarića preuzima kurve!”, N.N. Travica, 29.04.2010.  

- „Legija izlazi iz Alkatraza!” D.Ć, 15.10.2010.  
 

 



 10 

2.1.4 Danas 

Tokom 2009. godine, Danas piše o predstavljanju Zakona (24), kao i oduzimanju imovine 
Miloradu Ulemeku (9) i naslednicima pripadnika Zemunskog klana (5). Danas je pratio teme 
poput oduzimanja imovine Stanku Subotiću i Sretenu Jociću (2), Darku Ercegu (5), 
Branislavu Uskokoviću (1), Enveru Murseljiju (2), počiniocima ratnih zločina, borbe protiv 
organizovanog kriminala i korupcije, gde se u širem kontekstu objašnjava primena Zakona 
(3), „slučaja Miladina Kovačevića“ (3). 
 
Tokom 2010. godine, Danas objašnjava kako se zakon sprovodi i na koji način se raspolaže 
sa zaplenjnom imovinom (23), o oduzimanju imovine i kompanija Darku Šariću i  saradnicima 
(22), članovima porodice Karić (1), Siniši Puriću (Slap Čačak – 2),  Miloradu Ulemeku (3), 
Milanku Šarančiću (1), počiniocima ratnih zločina (posebno formacijama Šakali i Škorpioni - 
7), pretanjama državnim funkcionerima (3), učesnicima u aferi PIK Zemun (1), a u dva teksta 
posebno se analizira struktura privatizacije, u širem kontekstu mogućih daljih oduzimanja 
imovine. 
 
U 2011. godini teme su: Darko Šarić i povezana lica (2), SMS prevare (1), Dragan Džajić i 
saradnici (2), oduzimanje laboratorije za proizvodnju droge (1), porodica Karić (1), Jovica 
Stefanović Nini (1)  i oduzimanje imovine Škorpionima i Šakalima.  
 
Novinari Danasa pišu odmerenim rečnikom i obraćaju se obrazovanijoj čitalačkoj populaciji. 
Nikada ne izražavaju sumnju u krivicu optuženih osoba o kojima pišu, iako za većinu ne 
postoje pravosnažne presude. U izrazito malo tekstova se može pročitati mišljenje „druge 
strane“, odnosno izjava advokata optuženih. 
  

 
 
 
 



 11 

2.1.5 Dnevnik 

Tokom 2009. godine, Dnevnik najviše piše o samom Zakonu (26), kao i o oduzimanju 
imovine Miloradu Ulemeku (9) i naslednicima pripadnika Zemunskog klana (6). U ostalim 
tekstovima piše se o oduzimanju imovine Stanku Subotiću (2), Sretenu Jociću (2), Darku 
Ercegu (4), učesnicima u aferi PIK Zemun (2), koja  je povezana sa „slučajem Miladina 
Kovačevića“ (2), Branislavu Uskokoviću (3) i Darku Elezu (1). 

U Dnevniku u 2010. godini najzastupljenije teme su oduzimanje imovine i kompanija Darku 
Šariću i povezanim licima (34) i efekti sprovoñenja Zakona (28). Taj list piše i o  oduzimanju 
imovine Miloradu Ulemeku (7), Branislavu Uskokoviću (2), pripadnicima jedinica Šakali i 
Škorpioni (3), porodici Karić (3), vlasniku kompanije Slap Čačak (2), slučaju „Žitoprodukt“ (isti 
vlasnik kompanije koje je učesnik afere PIK Zemun - 3), Milanku Šarančiću, SMS mafiji, 
Darku Elezu, kao i o pretnjama državnim organima (2).  

U prva 3 meseca 2011. godine novinari Dnevnika najviše pišu o inicijativi za oduzimanje 
imovine Draganu Džajiću i njegovim saradnicima (7), nastavljaju da prate priče o Ulemeku, 
Šariću (4), porodici Karić (2) i osumnjičenima za ratne zločine. 

Novinari Dnevnika, posebno tokom 2009. godine, koriste nejasan, pravnički rečnik (posebno 
Jaska Jakovljević, koja i najviše prati temu), tako da običan čitalac ne može da shvati 
pojedine delove teksta. Osim što, kao i većina medija, nazivaju Darka Šarića „narkobosom“, 
novinar ovog lista D. Apro uvodi i termin „Kralj kokaina“. Više od polovine objavljenih 
tekstova (87) su preneti ili nemaju autora. 

Primer nejasnog teksta: 10.06.2009, Sudije spremne za efikasno postupanje, J. Jakovljević 

 

 
 



 12 

2.1.6 Kurir 

Tokom 2009. godine, novinari Kurira najviše pišu o suštini i efektima Zakona (20). Druga 
tema po zastupljenosti je oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku (15). Ostale teme su 
oduzimanje imovine naslednicima pripadnika Zemunskog klana (10), Darku Ercegu (8), 
borba protiv kriminala i korupcije (2), a spominje se i primena zakona nad Branislavom 
Uskokovićem (2), grupom koja je delovala u okviru Javnog preduzeća „Gradska čistoća“ (2), 
Sretenom Jocićem, Stankom Subotićem i drugima. 

U 2010. godini, tema najvećeg broja tekstova je primena Zakona (24). Dosta pažnje 
posvećeno je i oduzimanju imovine i firmi Darku Šariću i povezanim licima (16), porodici 
Karić (6), kao i borbi protiv organizovanog kriminala i korupcije (9). Ostale teme su i 
oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku (2), Milanku Šarančiću, Stanku Subotiću (3), 
Branislavu Uskokoviću (2), „Đubretarskoj mafiji“, ratnim zločincima, Sretenu Jociću, „SMS 
mafiji“ i oduzimanje imovine vlasniku kompanije Slap Čačak (3). 

U 2011. novinari Kurira bave se istim temama kao i prethodnih godina (oduzimanje imovine 
Šariću, porodici Karić), uz dodatak inicijative za oduzimanje imovine Draganu Džajiću i 
saradnicima (5) i Svetlani Ražnatović (2). 

Novinari Kurira koriste terminologiju razumljivu najširoj čitalačkoj publici, koriste neprihvatljive 
epitete (narkobos), a ponekad i rečnik ulice - posebno u naslovima (u Kuriru naslove daje 
ureñivački kolegijum) „Iskeširao gajbu od kredita“ (08.09.2009.), „Prijiću, lažove“ 
(11.04.2009), „Cane u frci“  (18.03.2010.) i slično. Veoma često, prejudiciraju dogañaje (u 
slučaju oduzimanja imovine Milorada Ulemeka, npr.), plasiraju neproverene informacije i 
pozivaju se na neimenovane izvore. Isto tako, novinari zadržavaju neutralan stav, ali nalaze 
sagovornike koji u više tekstova (posebno u martu 2009.) kritikuju odreñene odredbe 
Zakona. Pojedini tekstovi potpisani su sa Ekipa Kurira (ili Ekipa hronike), tako se ne mogu 
identifikovati konkretni autori (isti princip imaju Alo! i Press). 

Primer loše prakse: Sjaj i beda narkobosa (03.03.2010, Zorica Nikolić) – senzacionalističko 
pisanje, licitiranje sa medicinskim nalazima Šarića.  

 

 
 



 13 

2.1.7 Politika  

Novinari Politike u 170 tekstova pokazuju upoznatost sa temom (u 1 tekstu je primećeno 
nepoznavanje teme).  

Tokom 2009. godine, novinari Politike u najvećem broju tekstova (19) nastoje da objasne 
čitaocima pojedinosti koje se tiču sprovoñenja Zakona i različitim oblicima borbe protiv 
korupcije i kriminala. Dosta pažnje povećeno je i prvom sudskom procesu za oduzimanje 
imovine, procesu protiv Milorada Ulemeka (12), a identifikovane su i teme poput oduzimanja 
imovine pripadnicima Zemunskog kriminalnog klana (5), učesnicima u aferi PIK Zemun, 
Darku Ercegu (5), grupi koja je delovala u okviru Javnog preduzeća „Gradska čistoća“, 
uhapšenima u policijskoj akciji „Morava“, Stanku Subotiću (2) i Branislavu Uskokoviću (4).  

U 2010. godini, teme su oduzimanje lične imovine i firmi Darku Šariću i njegovim saradnicima 
(34), efekti primene Zakona (23) (a posebno način korišćenja zaplenjenih dobara sa 7 
tekstova).   Politika piše i o oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku (6), učesnicima u aferi 
PIK Zemun (4), Branislavu Uskokoviću (2), Milanku Šarančiću (2) i više pojedinačnih 
slučajeva širom Srbije, dok tekst  Aleksandre Petrović od 10.10.2010. (Zamisli tužioca u 
belom Ferariju) kritikuje Zakon.  

U 2011. godini novinari  Politike najviše pišu o oduzimanju imovine Draganu Džajiću (5 
tekstova) i Darku Šariću (4), dok se u ostalim člancima bave mogućim pojedinačnim 
slučajevima oduzimanja imovine poput porodice Karić, Svetlane Ražnatović i organizatora 
SMS igara na sreću, takoñe optuženim za prevaru.  

Novinari Politike u najvećem broju slučajeva citiraju zvanične izvore i ne koriste neprilkadne 
termine (npr. „narkobos“), ali u 7 tekstova koriste složenu terminologiju poput prokurista, 
simulovani pravni poslovi. Nastoje da na što detaljniji način čitaocima približe Zakon i u 
tekstovima i poštuju pretpostavku nevinosti. Dok se u drugim medijima koriste informacije iz 
neimenovanih izvora i pritom novinari licitiraju imenima, novinari Politike to čine tek kada 
dobiju zvaničnu informaciju od nadlžnih državnih organa (primer: Politika 10.09.2010, Bivšem 
radniku BIA oduzeti apartmani na Tari, autor Aleksandra Petrović; Blic 11.09.2010. Oduzeta 
dva apartmana na Tari, autor E.B. ). 

Primer dobre prakse: 15.11.2009, Oduzimanje imovine – najbolja borba protiv kriminala (M. 
Derikonjić).  

 



 14 

2.1.8 Pravda  

U 2009, novinari Pravde objašnjavaju čitaocima suštinu i efekte Zakona (13). Ostale teme su 
oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku (2), Darku Ercegu (2), osumnjičenima i optuženima 
za ratne zločine (1), slučaj Miladina Kovačevića i PIK Zemun, pretnje državnim organima 
zbog načina sprovoñenja zakona i kritika Zakona zbog neprimenljivosti na svedoke-
saradnike.    

I u 2010. godini, dominantna tema je primena Zakona (20 tekstova), a dosta pažnje 
posvećeno je i oduzimanju imovine i firmi Darku Šariću (20), porodici Karić (7), vlasniku 
kompanije Slap Čačak, uključujući i političku pozadinu te teme (4) i pretnjama državnim 
funkcionerima (2). Teme su i oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku (4), Milanku Šarančiću, 
Branislavu Uskokoviću i Sretenu Jociću, a u dva teksta se spekuliše i o potencijalnom 
oduzimanju imovine Radovanu Karadžiću i počiniocima ratnih zločina. 

U prva 3 meseca 2011. godine Pravda se bavi istim temama kao i prethodno (oduzimanje 
imovine Darku Šariću, porodici Karić – po 2 teksta), uz dodatak inicijative za oduzimanje 
imovine Draganu Džajiću i saradnicima (5) i potencijalnom oduzimanju imovine vlasniku 
kompanije Srbolek (2). 

Novinari Pravde uvek objavljuju izjave advokata optuženih u procesima za oduzimanje 
imovine, a u jednom tekstu objavljen je i stenogram sa suñenja Sretenu Jociću (odbrana). 
Novinari zadržavaju neutralnost (dva sagovornika sa različitim stavovima), ali gotovo svi 
sagovornici kritikuju način na koji državni organi sprovode Zakon (Država uzima kredit od 
mafije, P.J. 09.07.2010.). Validnost Zakona preispituju i anketom, u kojoj se grañani 
izjašnjavaju da li treba oduzimati imovinu počiniocima kriminalnih dela. Izjave zvaničnika 
uglavnom objavljuju u vidu kratkih vesti (zvaničnih saopštenja) i tada ne navode izvor 
informacije (agencije). Novinari Pravde koriste terminologiju razumljivu najširoj čitalačkoj 
publici, ali i epitete poput „narkobos“. Veću pažnju od ostalih medija posvećuju slučaju 
oduzimanja imovine porodici Karić. 

 

 
 



 15 

2.1.9 Privredni pregled 

Tokom 2009. godine, najviše tekstova (5) posvećeno je sprovoñenju Zakona, dok se u 
preostala 2 teksta piše o oduzimanju imovine naslednicima pripadnika Zemunskog klana i 
borbi protiv organizovanog kriminala i korupcije, u kontekstu donošenja zakona. 

U 2010. godini, većina tekstova (16) bavi se efektima primene Zakona, dok su ostale teme  
oduzimanje imovine Darku Šariću (7), dogañaji u kompanijama Slap (7) i Žitopromet (2) i 
Srbolek. 

U analizi je identifikovan samo jedan potpisan tekst (M. K.), a ostalo su vesti prenete sa 
agencija ili vesti bez autora. 

 

 
 



 16 

2.1.10 Press  

Tokom 2009. godine, Press najviše piše o samom Zakonu (14), kao i o oduzimanju imovine 
Miloradu Ulemeku (11), naslednicima pripadnika Zemunskog klana (8). Dosta pažnje 
posvećeno je i oduzimanju imovine Stanku Subotiću (7), Darku Ercegu (3), Branislavu 
Uskokoviću (4), učesnicima u aferi PIK Zemun (3), grupi Darka Eleza (2), Sretenu Jociću (3), 
zatim Slobodanu Raduloviću (C market), porodici Popovac, bandi „Pink Panter“, trgovcu 
ljudima Saši Đorñeviću (po 1 tekst) i „slučaju Miladina Kovačevića“. 

Tokom 2010. godine, Press plasira najviše informacija o tome kako se Zakon sprovodi i na 
koji način se raspolaže sa zaplenjnom imovinom (23 teksta), o oduzimanju imovine i 
kompanija Darku Šariću i članovima njegove porodice (22), članovima porodice Karić (7), 
Siniši Puriću (Slap Čačak – 6 ),  Miloradu Ulemeku (4), Branislavu Uskokoviću (4), 
učesnicima u aferi PIK Zemun (2), Milanku Šarančiću (2), „SMS mafiji“ (2), vlasniku firme 
Peštan (2). U tekstovima se spominje i oduzimanje imovine Draganu Džajiću i njegovim 
saradnicima , dr Nenadu Borojeviću (bivšem načelniku Onkološke klnike) i Jovici Stefanoviću 
Niniju (Srbolek) – po 1 tekst. Press je posebnu pažnju posvetio pretnjama državnim 
funkcionerima, do kojih je došlo zbog donošenja Zakona (3) i u širem kontekstu, borbi protiv 
kriminala i korupcije (5).  

U prva 3 meseca 2011. godine novinari Pressa i dalje pišu o imovini Darka Šarića i 
povezanih lica (6), o inicijativi za oduzimanje imovine Draganu Džajiću i njegovim 
saradnicima (7 tekstova), porodici Karić i vlasniku firme „Peštan“. 

Novinari Pressa uglavnom odmerenim rečnikom (osim u slučaju Darka Šarića kojeg nazivaju 
„narkobosom“ ) govore o procesima za oduzimanje imovine. Rečnik u tekstovima postaje 
više kolokvijalan od druge polovine 2010. Terminologija je jasna, tekstovi su veoma 
informativni i uvek nastoje da razjasne pozadinu vesti. Novinari Pressa citiraju i zvanične i 
nezvanične izvore, gotovo bez senzacionalističkih naslova i informacija.   

Dobar primer:  

- U legijinoj kući vrtić ili policija!, 03.06.2009, D. Luković – dobro objašnjenje na koji način 
Direkcija raspolaže oduzetom imovinom  
 

 
 



 17 

2.1.11 Večernje novosti  

Novinari Večernjih novosti upoznati sa temom u 235 od 236 tekstova. Tokom 2009. godine, 
najviše pažnje posvećuju tome da čitaocima objasne suštinu i efekte Zakona (32). Druga 
tema po zastupljenosti je oduzimanje imovine Miloradu Ulemeku Legiji (15 tekstova). Ostale 
teme su borba protiv kriminala i korupcije (6), oduzimanje imovine naslednicima pripadnika 
Zemunskog klana (8), Darku Ercegu (6), a spominje se i primena Zakona nad okrivljenima u 
aferi PIK „Zemun“ i grupi koja je delovala u okviru „Gradske čistoće“, kao i Branislavu 
Uskokoviću (2). 

U 2010. godini, Večernje novosti pišu o oduzimanju lične imovine Darku Šariću i povezanim 
licima (55) i efektima primene Zakona (22). Više članaka bavi se oduzimanjem imovine 
porodici Karić (11) i Miloradu Ulemeku (7 tekstova), a teme su i borba protiv kriminala i 
korupcije (7), i inicijative za oduzimanje imovine Milanku Šarančiću, direktoru Nirbusa, 
učesnicima u aferi „Gradska čistoća“, PIK Zemun (3), Branislavu Uskokoviću. Večernje 
novosti obraćaju pažnju i na dogañanja u kompaniji Slap Čačak (4), posebno analizirajući 
moguću političku pozadinu oduzimanja upravljačkih prava. Dosta prostora posvećuju porodici 
Darka Šarića, tako da su uradili i intervju sa Blažom Dedićem, navodnim pravim vlasnikom 
pravnih subjekata koji se pripisuju Darku Šariću u Srbijii Crnoj Gori (Šarića viñao u hotelu, 
15.04.2010, D. Dimitrovska), kao i reportažu iz Pljevalja iz koje se stiče utisak da braća Šarić 
uživaju veliku podršku lokalnog stanovništva (O`kle znamo kad ne zna ni Amerika, 
17.04.2010, Č. Prelević, M. Sekulić). Takoñe, u dva teksta se navode i izjave supruge Duška 
Šarića.   

U prva 3 meseca 2011. godine Večernje novosti bave se istim temama kao i prethodnih 
godina (oduzimanje imovine Darku Šariću, Miloradu Ulemeku, porodici Karić), uz dodatak 
inicijative za oduzimanje imovine Draganu Džajiću (7 tekstova). 

Novinari Večernjih novosti koriste uglavnom narodni rečnik, blizak ciljnoj grupi njihovih 
novina Takoñe nazivaju i Darka Šarića „narkobosom“ (u većini tekstova je ipak nazvan 
„Pljevljak“ prema mestu iz kojeg dolazi). Uglavnom koriste zvanične izvore i često intervjuišu 
državne zvaničnike (ukupno 24 intevjua), tekstovi temeljno objašnjavaju temu. 

Primeri dobre prakse:  Legija opet brani vilu (autor Novica Bijelić, 15.10.2010)  

Primer loše prakse: Crnogorci raskućili Pljevljaka (autori: P. Janjatović, E. Radosavljević, 
09.06.2010.) – senzacionalistički tekst. 
 

 



 18 

2.2 Nedeljnici  

2.2.1 Akter  

U listu Akter u praćenom periodu objavljeno je ukupno 10 tekstova. Većina (9) nema Zakon 
kao primarnu temu. U 2 od 10 tekstova objavljeni su obimni intervjui sa različitim članovima 
porodice Karić, u kojima je u manjem obimu bilo reči o oduzimanju njihove imovine. Jezik je 
jasan najširoj čitalačkoj publici.  

 

 

 
 



 19 

2.2.2 Ekonomist  

Novinari Ekonomista u 12 od 13 tekstova koji su objavljeni o Zakonu pokazuju poznavanje 
teme.  

Tokom 2009. godine, u najvećem broju tekstova (7) nastoje da objasne čitaocima pojedinosti 
koje se tiču sprovoñenja Zakona. Ostale teme su istraživanje o imovini Branislava 
Uskokovića i uglavnom kritika državnih organa zbog isplate odštete američkom studentu 
Brajanu Štajnhaueru u „slučaju Kovačević“. 

U 2010. godini, osim praćenja sprovoñenja Zakona, teme su i oduzimanje lične imovine i 
firmi optuženom za  promet narkotika Darku Šariću (1) i oduzimanje imovine u oblasti 
privrednog kriminala. 

U samo jednom objavljenom tekstu u u 2011. godini tema je oduzimanje imovine Draganu 
Džajiću. 

Novinari lista Ekonomist više se bave ekonomskim aspektima oduzimanja imovine, što je u 
skladu sa tematikom ovog nedeljnika. U više tekstova izražavaju sumnju (odabir sagovornika 
koji daju izjave u tom tonu) u mogućnosti raspolaganja oduzetom imovinom, a posebno 
sumnjaju da je tu imovinu moguće prodati. U jednom tekstu (Imovina kriminalaca do sada 
samo procenjena, 10.04.2009. Z. N.), autor kritikuje državu zbog sporosti u formiranju 
organa koji sprovodi Zakon. 

Primer loše prakse: Organizovani kriminal ide „na doboš“, Katarina Marković – Nenad Zorić, 
06.03.2009. – u podnaslovu dovodi čitaoce u zabludu da se počiniocima oduzima samo 
„kradena imovina“.  

 

 
 
 
 



 20 

2.2.3 NIN  

Tokom 2009. godine, novinari NIN-a u tekstovina (5) nastoje da objasne čitaocima 
pojedinosti koje se tiču sprovoñenja Zakona, dok u jednom tekstu kritikuju sam način 
donošenja Zakona (bez javne rasprave). 

U 2010. godini, većina tekstova (7) nema kao primarni fokus Zakon, već se spominje u 
kontekstu drugih tema (ponovo kritika rada Skupštine, Vlade), poput pretnji državnim 
funkcionerima, a novinari NIN-a se bave i slučajevima oduzimanja imovine Darku Šariću i 
njegovim saradnicima (1), porodici Karić i Svetlani Ražnatović (1). 

U samo jednom objavljenom tekstu u 2011. godini tema je oduzimanje imovine Draganu 
Džajiću. 

Novinari NIN-a često iskazuju lični stav, što je u skladu sa dugogodišnjom tradicijom ovog 
nedeljnika. Tekstovi uvek dublje istražuju temu.  

  

 
 



 21 

2.2.4 Vreme 

Tokom 2009. godine, novinari Vremena pišu o sprovoñenju Zakona (4), a može se pročitati i 
o oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku (2), „slučaju Miladin Kovačević“, Stanku Subotiću i 
Sretenu Jociću. 

U 2010. godini, Zakon je u samo jednom tekstu u primarnom fokusu (licitacija pokretne 
imovine Darka Šarića), dok se u širem kontekstu spominje u tekstovima o Kristijanu 
Goluboviću i slučaju Miladina Kovačevića. 

U 2011. godini, u jednom tekstu se spominje sprovoñenje Zakona. 

Novinari Vremena jasno iskazuju svoj stav prema temi, a novinarka koja je najviše pratila 
efekte primene Zakona, u relevantnim tekstovima ima pozitivan stav. Svi članci su veoma 
obimni i informativni.  

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  



 22 

3 ANALIZA IZVEŠTAVANJA ŠEST NACIONALNIH TV STANICA 

U periodu od 1. marta 2009. do 31. marta 2011. emitovano je ukupno 400 priloga o Zakonu o 
oduzimanju imovine proistekle iz krivičnog dela, njegovoj primeni i efektima (nadalje: tema ili 
Zakon).  

Zajednički činioci za sve analizirane televizije (RTS, TV B92, TV Pink, TV Avala, TV 
Fox/Prva i TV Košava/Happy) su sledeći:   

- novinari su u potpunosti upoznati sa temom  

- u velikoj većini slučajeva korišćena terminologija razumljiva je prosečnom gledaocu (99% 
priloga)   

- Zakon je u primarnom fokusu zastupljen u oko 70 % priloga  

O Zakonu  su najviše izveštavale TV B92 sa 107 i RTS sa 103 priloga, zatim TV Pink sa 65 i 
Avala sa 59 priloga, dok su Fox /Prva i Košava/Happy emitovale 35, odnosno 31 prilog.  

 

 
 

 

Prema zastupljenosti, tema je okaratkerisana kao: može biti:  

- primarni fokus priloga 

- šire obrañena u prilogu 

- kratko pomenuta  

Najviše priloga u kojima je Zakon bio u primarnom fokusu, emitovale su televizije koje su i 
najviše pratile temu.  

 



 23 

 
 



 24 

3.1 TV Avala 

Tokom 2009. godine, TV Avala najviše priloga Zakona (16 priloga), oduzimanju imovine 
Miloradu Ulemeku (5) i naslednicima pripadnika Zemunskog klana (5). Emitovani su i prilozi 
o oduzimanju imovine Branislavu Uskokoviću (1), Darku Ercegu, počiniocima ratnih zločina 
(1); „slučaju Miladin Kovačević“ (2), kao i o pretnjama državnim funkcionerima (2). 

TV Avala 2010. godine najviše informacija objavljuje o tome kako se Zakon sprovodi i na koji 
način se raspolaže sa zaplenjenom imovinom (14), kao i o oduzimanju imovine Darku Šariću, 
i povezanim licima (8). Teme priloga su i oduzimanje imovine članovima porodice Karić (1), 
Miloradu Ulemeku (1), Branislavu Uskokoviću (1), Milanku Šarančiću (1), osumnjičenima za 
ratne zločine (2) i oduzimanju vlasništva nad preduzećima Slap Čačak i Naša sloga (1).  

U prva 3 meseca 2011. novinari TV Avala objavili su 2 priloga o temi - oba o oduzimanju 
imovine Draganu Džajiću i saradnicima. 

Novinari TV Avala pretežno u kraćoj formi (vest sa pokrivanjem ili najava sa izjavom) 
informišu gledaoce o svim načinima primene Zakona. Vesti su jednostavne i informativne, a 
terminologija je jasna. Svi prilozi su iz informativne emisije „Sve u 6“, osim jednog gostovanja 
u segmentu „Čist račun“.  

 
 

 
 
 



 25 

3.2 TV B92 

Tokom 2009. godine, TV B92 najviše prati sprovoñenje Zakona (16). U 11 priloga Zakon je u 
primarnom fokusu, dok se u još 5 priloga, uz detaljno predstavljanje konkretnog slučaja 
oduzimanja imovine, dodatno objašnjavaju i važne odredbe. B92 objavljuje informacije i o 
Miloradu Ulemeku (7), Branislavu Uskokoviću (3), o kojem su emitovali posebne priloge u 
Vestima (istraživanje koliko imovine poseduje Uskoković), Darku Ercegu (2), naslednicima 
pripadnika Zemunskog klana (2), „slučaju Miladin Kovačević“ (2), pretnjama državnim 
funkcionerima, do kojih je došlo zbog donošenja Zakona (2) i u širem kontekstu, borbi protiv 
kriminala i korupcije (1), „Đubretarskoj mafiji“ (Enver Murselji - 1), Sretenu Jociću i Stanku 
Subotiću (1), oduzimanju imovine ratnim zločincima (1) i mogućnostima za oduzimanje 
imovine svedoku–saradniku Ljubiši Buhi Čumetu(1). 

2010. godine, TV B92 najviše informacija objavljuje o sprovoñenju Zakona i načinu 
raspolaganja  zaplenjenom imovinom (30), o oduzimanju imovine Darku Šariću i povezanim 
licima (20). Teme su i oduzimanje imovine članovima porodice Karić (2), Siniši Puriću (Slap 
Čačak – 1),  Miloradu Ulemeku (3), Branislavu Uskokoviću (2), Milanku Šarančiću (1), 
osumnjičenima za ratne zločine,  Draganu Ignjatoviću, huliganima i Svetlani Ražnatović (2), 
a u 2 priloga bilo je reči i o pretnjama državnim funkcionerima. 

U 2011. novinari TV B92 objavili su 4 priloga o Zakonu – 2 o oduzimanju imovine  Draganu 
Džajiću i njegovim saradnicima i po 1 o tzv. „SMS mafiji” i Miloradu Ulemeku. 

Novinari TV B92 jasnim rečnikom objašnjavaju gledaocima temu, a posebno nastoje da 
objasne na koje sve načine se Zakon primenjuje. U svakom prilogu se, pored konkretnog 
slučaja o kojem je reč, ponavlja koliko imovine je privremeno ili trajno oduzeto. B92 često 
citira kao izvor druge medije, posebno dnevni list Blic. Urañeno je više intervjua (u okviru 
Vesti), u kojima se govori o Zakonu. Pozadina svake priče se posebno istražuje, a prilozi su 
obimni i temeljni.  

Primeri dobre prakse: Vesti u 18.30h, 01.12.2010. – Nikola Radišić, Vesti u 16h, 28.03.2010. 
– Nikola Radišić  

 
 
 



 26 

3.3 TV Fox/Prva 

Tokom 2009. godine, TV Fox najviše pažnje posvećuje predstavljanju Zakona (11 priloga) i 
oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku (5). Slede prilozi o Branislavu Uskokoviću (1), Darku 
Ercegu (1), Sretenu Jociću i Stanku Subotiću (2), slučaju „Miladin Kovačević“ (1) i o 
oduzimanju imovine osumnjičenima za ratne zločine (1). 

U 2010. godini TV Fox/Prva objavljuje informacije o oduzimanju imovine Darku Šariću i 
povezanim licima (6), primeni i efektima Zakona (2), oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku 
(2), Milanku Šarančiću (1) i o pitanjima organizovanog kriminala i korupcije. 

TV Fox je postala Prva tokom 2010. godine (uz promenu vlasničke strukture) i od tada je 
zapažen značajno manji broj priloga koji se odnose na Zakon, dok u 2011. godini ta TV 
stanica uopšte nije pratila navedenu temu. Novinari pretežno u kraćoj formi informišu 
gledaoce o primeni Zakona. Vesti su jednostavne i informativne, a prilozi u kojima se govori 
o temi urañeni su u skladu sa profesionalnim standardima.  Svi prilozi emitovani su u vestima 
TV Fox/Prva.  U većini priloga koriste istu pokrivalicu–kuću Milorada Ulemeka. 

Primer dobrog izveštavanja - Vesti, 08.06.2010, Svetlana Milenković - aukcija pokretne 
imovine Darka Šarića, bez senzacionalizma, relevantni sagovornici (potencijalni kupci 
zamagljenih lica-u skladu sa preporukom Ministarstva pravde i psiholog)  

 
 

 
 
 



 27 

3.4 TV Košava/Happy 

Tokom 2009. godine, TV Košava isključivo objavljuje informacije u vezi sa primenom 
Zakona, dok u 2010. godini, osim sprovoñenja Zakona (9), pažnju posvećuje i drugim 
temama: oduzimanju imovine i kompanija Darku Šariću (7), Milanku Šarančiću (1), 
osumnjičenima za ratne zločine (Šakali, Škorpioni - 1), porodici Karić (1), vlasnicima 
kompanija Slap Čačak i Naša sloga (1), kao i pretnjama državnim funkcionerima (1). 

U 2011. godini objavljen je prilog o oduzimanju imovine Draganu Džajiću i saradnicima. 

TV Košava, od 2010. TV Happy, isključivo prati aktivnosti državnih funkcionera, nikada ne 
objavljuje informacije koje nisu zvanično saopštene ili prenete iz drugih medija i ne pokazuje 
težnju ka istraživačkom novinarstvu (prikazuju samo izveštaje sa zvaničnih dogañaja). U 
pojedinim prilozima se ne upotrebljava rodno osetljivo izražavanje (ministar Snežana 
Malović) i upotrebljavaju se epiteti poput „narkobos“.  

Primer lošeg izveštavanja: Telemaster, 24.05.2010. (nejasno). 

 
 

 
 
 
 



 28 

3.5 TV Pink  

Tokom 2009. godine, TV Pink najviše pažnje posvećuje predstavljanju Zakona (10 priloga) i 
oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku (8). Slede Branislav Uskoković, Darko Erceg, 
naslednici pripadnika Zemunskog klana, Sreten Jocić i Stanko Subotić sa po jednim 
prilogom, „slučaj Miladin Kovačević“ sa dva i jedan prilog o borbi protiv organizovanog 
kriminala i korupcije u kontekstu Zakona. 

2010. godine, TV Pink najviše informacija objavljuje o tome kako se Zakon sprovodi i na koji 
način se raspolaže sa zaplenjenom imovinom (20 priloga), kao i o oduzimanju imovine Darku 
Šariću i povezanim licima (10). Teme priloga su i oduzimanje imovine porodici Karić (2), 
Miloradu Ulemeku (1), Branislavu Uskokoviću (1), Milanku Šarančiću (2) i osumnjičenima za 
ratne zločine (2).  

U prva tri meseca 2011. TV Pink objavljuje 3 priloga o Zakonu – 2 o oduzimanju imovine 
Draganu Džajiću i saradnicima i 1 o sprovoñenju Zakona. 

Novinari TV Pink pretežno u kraćoj formi (26 vesti sa pokrivalicom, 8 izjava) informišu 
gledaoce o primeni Zakona. Vesti su jednostavne i informativne, najčešće se prenose 
saopštenja državnih organa, a tek ponegde se novinari Pinka bave otkrivanjem pozadine 
relevantnih tema. Državni zvaničnici gostovali su najviše u emisiji Dobro jutro, gde su u 
opuštenijoj atmosferi govorili o primeni Zakona, dok su ostali prilozi emitovani u 
informativnim emisijama. 

Primer dobre prakse:  

Nacionalni dnevnik, 17.02.2010. Ksenija Karaičić.  

 

 
 



 29 

3.6 RTS  

Tokom 2009. godine, RTS najviše govori o predstavljanju Zakona (16 priloga), kao i 
oduzimanju imovine Miloradu Ulemeku (6), naslednicima pripadnika Zemunskog klana (4) i 
Darku Ercegu (3). Ostale teme su oduzimanje imovine Darku Elezu, Branislavu Uskokoviću, 
Stanku Subotiću (1), kao i „slučaj Miladina Kovačevića“.  

2010. godine, RTS najviše informacija objavljuje o sprovoñenju Zakona i načinu raspolaganja  
zaplenjenom imovinom (33 priloga), kao i o oduzimanju imovine Darku Šariću i saradnicima 
(13) i osumnjičenima za ratne zločine (posebno pripadnicima Šakala - 6). Teme priloga su i 
oduzimanje imovine članovima porodice Karić (1), Siniši Puriću (Slap Čačak – 1 prilog),  
Miloradu Ulemeku (1), Milanku Šarančiću (1), Draganu Ignjatoviću (2), Bobanu Stančiću iz 
Pirota, nesavesnim grañevinskim preduzimačima (1) i drugima. 

U 2011, novinari RTS-a objavili su 10 priloga o Zakonu – 3 o efektima sprovoñenja, 3 o 
oduzimanju imovine Draganu Džajiću i njegovim saradnicima i po jedan prilog o oduzimanju 
imovine Miloradu Ulemeku, Darku Šariću, porodici Karić i vlasniku kompanije Morava travel, 
Ostoji Tegeltiji. 

Novinari RTS-a jasnim rečnikom objašnjavaju gledaocima temu, a posebno objašnjavaju 
kako se Zakon primenjuje, prikazujući primere iz prakse (npr. dodeljivanje zaplenjenih 
objekata na korišćenje ustanovama za socijalno staranje). U svakom prilogu se, pored 
konkretnog slučaja o kojem je reč, ponavlja važnost sprovoñenja Zakona i objašnjavaju 
konkretne odredbe. Novinari u prilozima uzimaju izjave i državnih organa i advokata 
oštećenih. 

Emisije u kojima se govorilo o temi su: Dnevnici (1, 2), Jutarnji program i dnevnik, Šta radite 
bre? i posebna emisija TV Mreža (eksterna produkcija).  

Primer dobre prakse: Dnevnik 2, 06.08.2009, Dnevnik 2, 23.04.2009, u oba priloga autor 
Veljko Medić  

 
 


